2014. február 24., hétfő

Home made RPG 18

Sokat láthatjuk a youtube-on, és egyéb oldalakon, hogy külföldön milyen egyedi megoldásokkal színesítik az airsoft világát. Legyen az jármű, felszerelés, ruha, esetleg replika. Hál Istennek kis hazánkban is megjelentek a kreatív és ügyes kezű ezermesterek alkotásai. Jelen cikkünk is egy ilyen témát mutat be. SGeri-től kaptam a következő rövid leírást, az általa otthon készített RPG 18-asról. Itt következik: Régóta szerettem volna egy RPG-t (valamelyik modernebb típust), végül a 18-as mellett döntöttem. Mivel összecsukható, kicsi és mégiscsak jól néz ki. Nem találtam elég olcsón, így meguntam a keresgélést és összedobtam a magamét. Az elgondolás az volt, hogy gyorsan, egyszerűen gyártható valamit alkossak, ami ha beválik (későbbiekben egyedi működéssel) akkor könnyen sokszorosítható, ennél fogva NEM törekedtem 100%os pontosságra, vagy minden apró részlet kidolgozására. Az első darabot egy nap alatt készítettem (plusz 2-2 óra volt a kupakok és az irányzékok elkészítése). Mivel sokaknak tetszik, és én is elégedett vagyok az eredménnyel és többen kérdezték, hogy készült. Itt egy rövid kis leírás... Ez a kiinduló alapanyag, egyszerű PVC cső, amit megfelelő hosszúságra vágtam.
Majd az egyik felét felvágtam és hőlégfúvóval felmelegítettem hogy illeszkedjen a másik csőre, ahogy az anyag lehűl visszanyeri a szilárdságát.
A kivágott rész kapott három merevítőt, ezeknek (az elsőt leszámítva) csak addig van szerepe amíg nem kerül fel rá minden alkatrész, amint az egész elnyeri az végleges kinézetét meglepően masszív valamivé válik.
A felső részt egyszerűen préseléssel alakítottam ki, készítettem falapokból egy pozitív és egy negatív nyomóformát majd a felmelegített anyagot a kettő közé préseltem, később a kupakokat is ezzel a módszerrel készítettem, de erről nem csináltam külön fotót. (bocsi)
Itt kerültek fel a pántok, amiket egyszerű cianoakrilát ragaszóval fixáltam amíg nem csavaroztam fel őket. Az illesztéseknél látható fehér anyag sima tömítőpaszta, hogy elfedje az apró illesztési hibákat, mégis csak kézzel készült tehát nem tökéletesek az illesztések. A felületet felcsiszoltam, ennek később a festésnél lesz szerepe.
Itt felkerült a belső cső és a hátsó pánt, illetve az a lapos valami ami összeköti a kettőt kívül, nem tudom az élesnél mire szolgál, itt tulajdonképp csak dísz, szintén présformák között készült enyhén lehajtott szélekkel.
A végső simítás a külsőn az első irányzék tartó gyűrű.
Itt pedig előkészületek a festésre, minden összeszámoztam mivel a kis eltérések miatt később baj lehetett volna az illesztésekkel, itt jól láthatóak a kupakok is.
A festéshez montana goldline festékeket használtam. És íme egy pár kép a végleges vetőcsövekről, a kezelési útmutató sima papír, több rétegben lakkozva, a cirilbetűs írásokat pedig csak a prototípusra vittem fel, mivel még nem találtam ki egyszerű és gyors megoldást ami szép eredménnyel jár.
Amiről szintén nincs külön kép azok az irányzékok, ezeket is melegítéssel formára hajtottam majd dremellel kivágtam a megfelelő formát. Ahogy látjátok egy konkrét méretet se írtam, ennek nem az az oka hogy ilyen gonosz és irígy vagyok, hanem hogy a hosszon kívül egy konkrét mérettel se dolgoztam, mindent szemmértékre képek alapján készítettem. A későbbiekben valószínűleg elkészül hozzá egy belső mehanizmus, amiről addig felesleges kérdéseket feltenni és érdeklődni amíg nem végeztem a kidolgozásával. :) Coming soon: RPG-26 ............................................................................................................................... Na, hát lehet látni, hogy nem semmi munkát végzett ezekkel a vetőcsövekkel a fiatalember! Amint van más ilyen ténykedése, ígérem postolni fogom azt is! Addig is a cikket és a az RPG 18-asokat köszönjük: SGeri

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése