2011. június 18., szombat

Fluoreszkáló festék Glonation Super Glow

A mostani téma kicsit különbözni fog a megszokottól, viszont idevágó teljes mértékben.

Gyenge vényviszonyok között sokat tud segíteni, hogyha azt is látjuk, merre célzunk. Ezt általában a pisztolyoknál az első és hátsó irányzék valamilyen módon való "megvilágításával" szokták kivitelezni. Vagy kis fluoreszkáló rudakkal, vagy ilyen festéssel. Néhány gyártó alapban ilyen irányzékkal adja ki a modelljeit, vagy kiegészítőként kínál ilyen kialakítással, nem kevés pénzért. Én talán nem egyszerűbb de biztosan olcsóbb megoldást választottam.
Egy zselés állagú fluoreszkáló festékkel oldottam meg az irányzék megvilágítását, megjelölését. A neten 3-4 ezer ft-ért már lehet szinte bármilyen színben kapni, én a fehér mellett döntöttem. Meggyőző, hogy a posta előtt az utcán bontottam ki, és amikor az elsötétített lakásba beléptem, úgy világított az egész tubus, mint egy halvány villanykörte.
Festeni vele egyszerű, nem kell hozzá semmi szakértelem. Fontos, hogy mindig fehér alapra kell festeni, azaz, ha pl fekete fém, műanyag felületre festünk, előtte fehér modell festékkel a felületet le kell alapozni (500 Ft), és miután megszárad csak rá kell vinni. Mint említettem, zselés állagú, ezért elég vastag rétegben fog a felületre ragadni, de minél vastagabb annál több fényt vesz be. A két célzó lekezeléséhez a festék alig 1%-át használtam fel, szóval sokszor lehet majd még használni mielőtt kifogyna.
A végeredmény egy közepes hatásfokot ér el. Szépen, halványan fluoreszkál a sötétben a lekezelt célzó, viszont kb fele annyi ideig, mint egy gyári célzó. Teljes sötétben játszva 15-20 percig fénylik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése